![]() ![]() ![]() |
||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
A csapat
Sohasem árt egy pótjátékos, aki sérülések, vagy más váratlan akadály esetére kíséri el csapatát. Komolyabb versenyeken a cserejátékos biztosítása kötelező, díjazáskor az edzővel együtt ő is kap érmet, akkor is, ha nem állt be játszani (képen a norvég 2002-es olimpikonok, skip: Pål Trulsen, jobbra fent). Nemzetközi versenyeken minden országból csak egy csapat indul. Kvalifikációra a labdarúgáshoz hasonlóan egy válogatott játékosokból álló "friss" együttes összeállítása is lehet esélyes - ha versenyen így együtt már bizonyítottak. De összeszokott, rég meglévő csapatokat is választhatnak ki legutóbbi eredményeik alapján. Kisebb országokban, vagy kisebb curling-multú országokban ez egy-egy versenyképes csapatot jelent, míg ahol a legnépszerűbb, pl. Kanadában jóval több profi együttes működik. Ez utóbbi ország adja a nemzetközi bajnokságok legtöbb aranyérmesét, amivel még az őshaza, Skócia dicsekedhet. A skip
A skip mindig 2 dolgot jelez: először is hol akarja, hogy bekanyarodjon a kő (draw, raise vagy take out - magyarázatát lásd a szótárban vagy a Játékmenet - Stratégia illusztrációinál). Másodszor pedig a túlvégen guggolva mutatja a helyet söprűjével, végig a kő kiadása alatt, mintegy célként. (Ami nem mindig egyezik meg azzal, ahová a kőnek meg kell érkeznie, inkább az irány fontos. Erről később még szó lesz, hogy miért.) Általában 3 féle lövést kérhet: DRAW
RAISE Azt akarja, hogy lövéseddel üss be(ljebb) egy másik követ, ami a házban, vagy a ház mellett áll éppen. Ezt a szándékát két kézzel, vízszintesen tartott söprűjével jelzi; azután megjelöli a beemelni kívánt követ egyik pontjánál, és célként elhelyezi söprűjét. HIT vagy TAKE OUT Ki kell ütnöd egy (vagy több) ellenséges követ. Ez a típusú lövés általában egy kicsit erősebb, mint az előző kettő. A skip mutatni fogja a kiütendő követ, majd a helyet, amerre annak ki kell csúsznia, végül a lövésed célját. Mindezek szükségességéről és fontosságáról a gyakorlatban győződhetünk meg. 2002. 11. 28.
![]() |
|
tartalom, szerkesztés (c) 2002-2006. Jyrkki •
design, engine (c) 2002-2006. pdx •
hosted by Visiophone
|